lördag 16 februari 2013

En lördag


Jag äter numera uteslutande frukost i sängen. 


Ava paddar, jag läser DN och H surfar oftast på helgmornarna, lite frulle slinker ned och dagen gryr. 


Efter storhandling på maxi för mammi och lek och bus för pappan och Ava vid lapajana (rutchkanan) köpte vi med lite donken hem. (trots att vi sagt typ två dagar innan att vi aldrig skulle äta där mer). Vännerna går på vår TV igen. Hur många gånger kan man se detta program? Allvarligt?


Jag fick onda ögat från min käresta när jag lät Ava testa colan. Hon gillart kan man säga. 


Efter lunchvila för hela familjen fick vi finbesök av min guddotter med tillhörande moder. Vi fikade och Ava testade att krypa in under bordet. 


Sen gick vi ut för att få oss lite frisk luft, eftersom det var plusgrader var det prima snögubbeväder. Gullungen var tvungen att säga godnatt till gubben sen när hon skulle lägga sig. 

Sen vart det städning, bad, tacos, På spåret på SVT play och lite schlager. En ganska härlig och vanlig helgdag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar