måndag 10 december 2012

Tutar på

Det vart ingen julmarknad. Jag var helt sänkt i söndags. Sov mest eller vilade, Fick inget gjort och började grina när håkan drog upp rullgardinen, det var ett fantastiskt vinterväder! Men jag tröstade mig med att vid femton minus klarar man inte många timmar.

Mest för min egen sinnesfrid och psykiska hälsa klev jag upp på eftermiddagen och bakade mjuk pepparkaka och gjorde tomtegröt, så vi kunde fira lite advent. Sen när jag började känna mig lite, lite bättre så började ava spy igen. Vinterkräkan kan tydligen ge tillbakakaka, jag trodde man vart immun. Så idag har vi sanerat. Jag har spritat allt. Duplot fick ta ett hetbad och avas rum och badrummet har dränkts i handsprit. Tvättmaskinen har gått dygnet runt de senaste dagarna och nu ligger vi och inväntar domen. Blir det ytterligare en kräknatt?

Som en rar liten bonus fiser vi riktigt illa. Både ava och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar