tisdag 11 december 2012

Kaklet

Ända in i kaklet, brukar man säga. Fast tänk om kaklet kommer innan mållinjen. Idag for jag rätt in i det i vart fall. När klocken slog åtta höll jag på att somna vid köksbordet. Det tar på, det här med flytt. Vi har liksom hållt på ett tag nu, det har varit många turer fram och tillbaka och nu ska allt falla på plats de sista dagarna. Inte undra på att man får lite ont i stressmagen.

Nu har jag tagit ett långbad med joshan gorban ( som min käre mor säger om josh groban) och så blir det en kopp kvällste och sängen. Önskar jag orkade sätta mig framför datorn och blogga av mig lite. Men det gör jag inte, så det blir några spridda skurar över paddan.

Det har börjat kaklats i badrummet nu. På torsdag s ka pojkarna vara klara med kök och vardagsrum. Lasse är klar med vårt sovrum och barnrummet är ju klart sen gammalt. Rörisen kommer på måndag. Så på tisdag hoppas jag innerligt att det är klart.

Påminn mig att aldrig mera renovera och flytta i december månad. Det är så fruktansvärt deprimerande att inte hinna eller orka jula. Har inte den minsta gnutta julkänsla. Inte nåt. Känner mest apati. Det är tredje julen det går troll i. Ge mig mer jul!!!

2 kommentarer:

  1. Jenni, nästa år så får du njuta som en galning av december om du är hemma och är föräldraledig. Själv, har jag svårt att njuta av alla godsaker pga halsbränna och sura uppstötningar som är fördjävliga. men nästa år ska jag mosa skumtomtar i överflöd :-)kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. eller hur? jag tänker på det ofta faktsikt, nästa år har potential att bli kunglig! lillen är tillräckligt stor för att kunna släppa mor sin och lillan kommer vara bästa hjälpen. och du! snart är det dax! shiiiiit! tänk om det blir en liten jesus?

      Radera