söndag 2 december 2012

Friden

Under helgen som gått har jag varit så trött att jag bara velat grina. Idag vaknade jag med riktigt risigt humör, trots att det var advent, jag kände ingen frid eller stämning. Bara press och stress. Solen sken till massa snö och minusgrader och jag hade helst av allt spenderat dagen i pulkabacken och grilla korv och dricka varm choklad. Men vi skulle upp med wall covers i lägenheten. Så det var bara att bränna iväg. Väl där bestämde vi oss för att undersöka möjligheten att leja bort en del av arbetet. Detta är nu gjort. Då kom energin tillbaka, friden lade sig över vårt hem och stämningen gick från trött, irriterad och grinig till trallande och mysig.
 
I morgon börjar jag dessutom arbeta 75 % istället för 100 %. Så jag kommer sluta senast tre varje dag. Plöstligt känns det som att jag har massor av tid till mitt förfogande. Så om jag har orken dessutom, ska jag hämta lilltrollet tidigt från förskolan och baka pepparkakor i morgon.
 
Det känns som det vänder nu.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar