fredag 14 december 2012

Genpoolen


Barn har ju vissa gemensamma drag. Som detta. Varifrån kommer det? Vilken funktion fyller det? Vart lär de ut detta? Vad triggar det?  Hon skriker alltså inte, utan lägger sig bara demonstrativt ner. Det händer mest hela tiden numera. och väldigt mycket är nej. Nej till sova, nej till amten, nej till tansborsten, nej till badet, nej till duschen, nej till allt. Jag försöker ta det med ro. Men numera blir jag vansinnigt kissnödig så fort jag kliver ut i kylan och det känns som att jag ska kissa ned mig för varje steg jag tar. Då är det inte lika lätt att ta det med ro när hon parkerar ändan i trapphuset när man äntligen vädrar wc. Igår på förskolan var det likadant. Jag tror barnen gick in i en massosykos, alla skanderade nej, nje, nej i kör, när de svettiga föräldrarna skulle klä de små efter fikat. Galet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar