fredag 21 december 2012

Å så lite julemys på det

Igår eftermiddag fick jag reda på att Håkan skulle bli tvungen att jobba idag, fredag. Vår enda extra lediga dag tillsammans nu i jul, för jag är ju tvungen att jobba mellandagarna, då han är ledig. Jag vart så gruvligt besviken, vår enda julemys dag. Vaknade vid fem, så klart, skiiittrött. Låg och filosoferade över hur många gånger man ska behöva vakna klockan fem innan man inser att man inte kan vara uppe till elva-tolv på kvällarna. Sen vart det en tur till MVC på förmiddagen för att kolla ett visst läckage. Allt ok. Och  sen vände det. Jag och Ava pysslade på här hemma och väntade in kråkan, Farmor och Lasse för att äta lite jansson och köttbular, dricka glögg och klä julgranen. Jag slog in några paket.
 
 
Vi tände lite ljus.
 
 
Fixade det nyinköpta änglaspelet.


och gick ingeom jullådorna med lite annat pynt som placerades ut, både lite här och där.
 
 
Medan jag stökade i köket låg Ava på sofflocket, åt kall korv och snackade med Rudolf.

 
Det vart en himla mysig eftermiddag och kväll. Nu smyger sig julkänslan på....
 
 

2 kommentarer: