torsdag 30 januari 2014

Raketsteg

Steg tre i min raket är, som jag varit inne på, maten. Den 8 januari, när alla helger var över för den här gången, inträdde sockerstopp. Det har jag hållt fullt ut. Och så skulle jag klippa kolhydraterna med, men jag mådde så dåligt att det fick bli en nedtrappning. Men nu äter jag lchf, inte hard core, men inga rena kolhydrater. Ingen pasta, potatis eller bröd. Men en och annan morotsslant har jag ätit, och äpple och en bit mörk chokladtryffel. Omställningsbesvären är förjävliga. Jag vart yr, matt, svag och allmänt låg. Men det är över nu. Fast det är lite trixigt att få i sig ordentligt med fett och då blir man lite svag emellanåt. Men. Det ger resultat på måttbandet. Om vi säger att en vecka var nedtrappning så har jag alltså hållit på i strax över två veckor. Det har gett tre centimeter mindre midja. Vad vågen säger vet jag inte. Den gick bokstavligen i tusen bitar då jag tänkte väga in mig (den var gjord av glas). Jag tog det som ett ganska tydligt budskap: skit i vågen! Så jag gör det. Och lchf för mig är INTE en massa kött med bea. Det är samma mängd protein som innan, normal mängd  grönsaker och det som ska till extra är fettet. Så man blir mätt.

1 kommentar:

  1. Jävlar vad snygga vi kommer att vara på damrallyt!! We're gonna rule the school!!

    SvaraRadera