fredag 3 januari 2014

Nyåret

Jag orkade inte  ladda om för att köra hela fira rejset igen. Jag är ju totalfokuserad på jul och nyåret får liksom bli det det blir. Och det blir nästan alltid bra. I år fick även nyåret vara barnens högtid (vilket var vårt mantra under julen när något liksom gick åt pipsvängen och så påminde man sig om att det är barnen som ska ha det bäst och då kanske det inte gjorde så värst mycket) hur som helst, jag har länge velat åka med Ava på ett lekland, och det var ju typ kaos på dessa ställen i de regninga mellandagarna, men på nyårsafton tänkte vi, då kan det inte vara proppfullt. Sagt och gjort, lek och bus infracity it was! Våran lilla familj och så kusinerna och Anna, brorsan jobbade. Det var faktiskt riktigt kul och riktigt stort! Barnen hade förstås väldigt, väldigt kul och Ava vaknade till nu i natt och viskade till mig "mamma, jag vill åka till lekparken..." halvt sovandes liksom, och jag frågade om hon ville gå till lekparken och gunga? "nä, till lekparken med studsmattorna". För det hade de också, förutom rutschkanor och hinderbanor och klätterställningar och bollhav och hoppborg och basketplan och cykelland och gummiringsslide.






Den här både långa och höga rutschkanan var Ava egentligen för liten för, så det är tur att Anna är en fjäderviktare och kunde hjälpa henne upp. Mäkta stolt och glad var hon efter att ha suktat efter ett åk en bra stund. Efter fem timmar var vi rätt möra, så då for vi hem och improviserade ihop lite laxpasta och toast skagen, svidade om och dukade fint och drack bubblor. Nyårsskålen tog vi klockan sju med barnen och sov gjorde vi redan innan elva. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar