fredag 18 april 2014

New view

Vi har ett gäng thujor på baksidan, jag har inte varit särskilt förtjust i thujor, men när de försåg mig med både en girlang och nånstans att hänga ljusslingor tänkte jag om. Men nu när våren kom såg de alltbra skräpiga ut ändå och kastar en massa skugga på mitt land. Så jag frågade min käre karl ifall han ville ta ner den. Han kan vara svårstartad ibland, men när det handlar om att a ner träd går det i en rasande takt. 


Jag gick och gungade med barnen, sen såg det ut så här. 


Hade tänkt spara den mindre och finare av dem, men den såg ju bara märklig ut där. 


Så nu blir det mer insyn men också mer utsyn, nu ser vi barnen när de är på planen utanför, mina rädisor och morötter får lite mer sol och plötsligt känns den burriga och mörka delen av baksidan mycket trevligare!


1 kommentar:

  1. Ah! Härligt! Jag har inspekterat vår gård och utsett allt som ska kapas ner och grävas bort. Inget blir kvar utom syrenerna och björkarna verkar det som. Kapa bort och in med nytt!

    SvaraRadera