måndag 14 april 2014

Bloggeri bloggera

Det blir inte mycket bloggande nu inte. Den lediga tiden läggs på barna och eftersom vi valde att ställa om klockan men inte barna så läggs de vid åtta istället för sju. (det är mest en psykologisk manöver då det är lättare att kliva upp halv sju jmf med halv sex) min kvällstid som blir över spenderas just nu framför den brittiska serien midwife. Barnmorska i Londons fattigaste delar på femtiotalet. Jag grinar till varje avsnitt. Huga. Idag frågade jag Ava om hon saknade nåt på gården utanför, leksaker eller växter eller så. (vi har strax gårdsstädning och då kan man få köpa lite växtlighet) hennes svar löd - jag vet inte om jag snakas något. Jag måste gå och titta om jag snakas nåt. Så det gjorde hon. I nattlinne och jeans. Stod vid grinden och tittade länge. Det är allt lite nalle puh över den där tösen, inte bara sett till den rara lilla vällingmagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar