fredag 28 mars 2014

Våryra

Igår vart det vårvärme på rikt. Tjugo grader sa ryktet. Jag bestämde mig för att såna dagar helst inte ska spenderas på kontor och kompade ut tidigare. Jag hade bokat glassdejt med min lilla familj. Fast Ava ville göra allt annat än att äta glass, vilket faktiskt är väldigt olikt henne. Men det fanns bänkar att sitta på, stenmurar att klättra på, gå balansgång, ränna runt på bibblan och utforska varje hörn, spana in konsthallen och åka bil utanför Öb. Det hade kunnat vara en sån där häääärlig eftermiddag med familjen. Men jag var egentligen både för trött och för hungrig för att tycka att avas nycker var spännande små äventyr. Men det gick bra ändå. Sen däckade jag klockan sju. Har aldrig kunnat lägga mig så tidigt förut och fått sova hela natten. Det är uppenbarligen inga problem längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar