måndag 10 mars 2014

Första natten själva


Håkan fick teaterbiljetter av mig i julklapp, bland annat. De har nämligen satt upp Mästaren och Margarita på Dramaten, som är en av Håkans favoritböcker, och ni kanske minns att jag var lite sugen på mer finkultur i mitt liv. Så Dramaten it was, barnvakt var fixad redan i julas och så även en övernattningslägenhet. Så det var bara att hoppa in i bilen och dra. Första natten borta från barnen sen vår hotellnatt, strax innan Juni kom. Det var riktigt najs faktiskt. Men i början hade vi båda två lite svårt att skaka av oss den där känslan av att man glömt något. Men det vart bubbel på rummet med lite lyxskagenmackor när vi gjorde oss i ordning. Sen vart vi sena, som alltid, och störtade in på en tapas restaurang och frågade om vi hann äta på en halvtimme. Fick kalasservice och maten var god och det vart mer bubbel innan vi rusade vidare. Det var länge sedan vi var där, på Dramaten. Jag glömmer alltid bort hur dålig luft det är på såpna där ställen, man ska vara lättklädd och ta med vattenflaska. Pjäsen var lång och bra, lite väl lång dock. Vid halv elva var den slut och då gjorde vi ett tappert försök att gå ut och ta en öl, men vi var för trötta. Jag vaknade givetvis 05.20 som vanligt, men kunde somna om, i vart fall till klockan sju. Sen smög jag upp och gjorde kaffe, njöt av tystnaden noch stillheten och sen kröp jag ned igen. L Y X. Frukost åt vi på byn tillsammans med Avas gudfar och sen tog vi en prommis runt Långholmen. Bara vi. Konstigt och skönt och underbart och i bilen hem räknade jag att mot slutet av sommaren är det senast dags igen - för vår återkommandse sexmånaders dejt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar