måndag 10 februari 2014

Rosor, rosor, rosor

Jag pratade förra våren om rosor och hur jag hade ett sånt rossug. Rosorna landade hos mig för en vecka sedan ungefär, de är från mor min (tack mamma!). Hon skulle ha dem till ett draperi som hon sedan inte alls behövde. Tur det, för akta dig vad fina stolarna blev med lite nytt tyg! Kökssoffan har en bit på prov, så får vi se om jag häftar fast den. Är ju numera stolt ägare till en häftpistol som jag och Ava inhandlade igår, vi var på ICA maxi och hon stack ifrån mig två gånger, just som jag tänkte att hon blivit så stor och inte måste jagas i butiken. Fast man kan samtidigt inte riktigt hålla sig för skratt när man ser lillstintan fara förbi som ett jehu borta vid ostdisken. Eller när jag smög på henne bakom en stor hibiskus på Plantagen och hon hoppar två meter och skriker av skratt. När jag ropar på henne eller kommer i närheten tjuter hon bara till och skrattar och springer ännu fortare. Skitungen. 







1 kommentar: