torsdag 21 december 2017

Julen

Vi har till stora delar varit sjuka de senaste veckorna. Men lite julande  har vi förstås hunnit med. Vi har äntligen haft  julpyssel  i lokalen, nåt jag velat länge. Vi har haft kompisar över på adventsfika  (Typ första officiella gästerna, de fick köpefika,  jag jobbar på att lära mig fuska och ta det med ro) vi har även firat lilla julafton med bror och kusiner plus mamma och mojsan. Det gick också bra, även om jag blev väldigt trött. Sen har vi haft lite snö från och till och åkt lite i backen. Jag har även gjort min första egna pepparkaksdeg och håller på att lära mig baka mördegskakor. Kul! Men vi julpynta utan att storstäda, vi har inte rensat som vi skulle innan julen åkte upp och det blir ingen uppesittarkväll i år. Men vet.ni vad, det blir jul.ändå! Det är ju huvudsaken.  Min inställning är att allt går att göra, jag måste bara göra det smart, på.mitt sätt, så jag håller. Ett tips så här i slutspurten är att att ta micropauser och välja bort det tråkiga (Typ städa). Ett ex är när jag gräddade lussebullar. Då bullarna var i ugnen låg jag på min yoga madrass i köket och djupandades. Det är såna små stunder jag måste lära mig att hitta i vardagen. För balans varje dag. Sen läste jag ett bra citat.

Julen finns inte under granen, den finns i hjärtat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar