torsdag 28 december 2017

Julafton

I år blev det en lite annorlunda jul. Vi har ju haft samma körschema i alla år. Tomten knackade på redan vid nio rycket till allas stora förtjusning och vår lilla familj åt sedan jullunch alldeles själva för första gången nånsin. I pyjamas. Innan dess hade vi fikat till sista avsnitten av adventskalendern. Sen for vi till kusinerna i staaaan (som Ava stolt deklarerat för alla som undrat och alla som inte undrat hur vi ska fira jul) kolla Kalle, delade ut paket och åt julbord. Kom väl hem runt tio tror jag, med två sovande barn i baksätet. Ava vaknade dock till och skulle prompt äta kvällsmat trots att hon var så trött att hon liksom fyllesurrade. Höken och jag varvade sen ner i soffan med lite julgodis och TV.  Så det vart sent. När jag vaknade upp på juldagen kändes det som jag festat i en vecka trots att det enda alkoholhaltiga jag drack var en liten glögg. Lite sliten med andra ord. Men ack så mysigt och värt det. Det är ju bara jul en gång om året ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar