tisdag 20 oktober 2015

Ledig måndag

Jag älskar våra lediga måndagar. Idag vart det leka doktor hela morgonen,  en cykeltur till lekparken med kurragömma, gungor och pirater. När det vart småkallt gick vi in och drack varm choklad. Efter lunch tillverkade vi trolldeg som vi färgade och gjorde figurer av.  Det är Avas fina  snögubbe på bilden. Sen åt vi bockarna bruse till mellis  (de har sagotema på föris med framförallt den sagan) innan vi hjälptes åt att dammsuga och moppa.  Tjejerna dammade också,  Ava är en hejare på det, vart så entusiastisk att hon gick loss på tapeten med! "Varför sa du inte det innan då?" Undrade hon när jag vart lite skärrad. Jag är inte fäst vid så många ting och är inte särskilt brydd över fläckar eller kladd. Men min tapet är jag rädd om. Nä hörni.  Tänk om man skulle ta och vara ledig varje måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar