söndag 10 maj 2020

Hej världen

Ett gammalt inlägg som aldrig gick att publicera då. Testar igen. 

Herreguuuuuud vad länge sen jag skrev. Jag fick sån rasande skrivkramp när jag inventerat alla mina styrkor och intressen och så vidare och hela tiden landade på att skrivandet alltid varit med mig. Jag har alltid skrivit, i många olika former, sen jag var liten. Jag har alltid fått beröm för mitt skrivande - fått läsa upp uppsatser och fått hurrarop på både universitetet och i mitt arbete i kommunal förvaltning. Så då bidde det tvärstopp - för det var som att det var det jag skulle satsa på i mitt nya liv. Bli författare. En dröm jag inte ens törs drömma. Total blockering. Helt tomt. Så nu skiter jag i det.  Nu skriver jag ändå. För det är min bästa ventil, det är här jag hamnar i flow och tappar tiden och hela den baletten. Words come easy to me. Jag måste bara börja skriva. Så nu gör jag det. Och nu skriver jag i cirklar. Men det är ok. För jag redigerar aldrig det jag skriver ändå. Det blir det det blir.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar