tisdag 13 juni 2017

Saftförsäljning

En eftermiddag när vi gick hemåt från kollot jag och Ava, så pratade vi om arbete.

- Mamma, jag vet inte va jag vill jobba med när jag blir stor!

- Nä, men du är bara 6 år, det gör inget. Man ska arbeta med det man älskar att göra. Med sånt man tycker om.

- Hm....jag tycker ju om att vara hemma från förskolan. ...

Det var så det började. Avas affärsplan. Hon skulle göra saft och sylt av allt vi har på kollot och sälja. Så hon kunde vara hemma. Så vi började koka saft när rabarbern kom. Vi hade även lite vinbär kvar från förra året, så det blev några flaskor. Lupinens loppis (kolonilottsområdet) var ett utmärkt ställe att börja på. 7 av 8 flaskor gick den första halvtimmen. Vi får nog ladda upp rejält i för höstens loppis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar